en sån person

Jag vet inte riktigt vad jag håller på med just nu. Jag vet inte ens ifall jag lever. Allting känns tomt och kallt. Jag har en obehaglig känsla inom mig. Jag går bara runt här hemma, gör ingenting. Ligger på rummet, i sängen och för det mesta, så kollar jag youtube. Ibland sover jag. Men vad ska man göra? 
Jag har ångest över mitt liv.
 
Jag måste snart sätta mig ner och skriva ett cv till mitt framtida jobb. Jag önskade att jag var 21-22, hade pengar så att jag kunde ta min bartenderkurs och sen flytta. 
För jag vill inte vara här längre, jag vill stadga mig, skaffa nya vänner, byta miljö.
Jag vill vara för mig själv. Sköta mig själv, vara ensam med mig själv. I en lägenhet i sthlm. 
 
Idag har jag den där känslan av saknad i kroppen. Det är läskigt, jag känner den mer och mer, starkare för varje dag och jag vet inte varför. Jag gjorde det aldrig förr. Kan det vara för att jag knappt gör något om dagarna längre? Att jag faktiskt ger mig själv tiden till att tänka tillbaka på att vi inte har dem vi hade förr vid vår sida. 
Det är de som är svårt med människor. Vi vet inte när folk mår bra eller när dem mår dåligt. Bara för att man inte pratar om saker och inte är lika öppen så betyder det inte att allt är löst, eller bra. För inget är bra. 
 
en sån person som lägger sina egna problem åt sidan för att ta sina vänners i första hand. en sån person, är jag. 
men det blir väl för mycket för alla ibland, inte sant!? Ibland är man tvungen att strunta i för att hinna rädda sig själv. 
jag tror jag är vid den punkten nu, för just nu så skiter jag i allt och alla. jag bryr mig inte om någon av mina vänner har det jobbigt för att hen ligger sjuk i förkylning, eller för att vädret var fint igår och idag regnar det. för att allt det där är skit.
 
jag struntar i er nu, precis som ni gjorde, när jag behövde er. ibland får man lägga sina problem åt sidan för att hjälpa andra, sina vänner med andra ord. men det är svårt för vissa att veta och förstå. det är brist på kunskap och det är storsinne för egoism. släpp det. lär er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0